Ismertető

Több, mint elkötelezettség

(Erasmus+ Program 2017-2020)

Vitathatatlan, hogy a szervezeteknek folyamatos fejlődésre van szükségük mind az oktatási, mind az üzleti szféra területén. Sok más szempont mellett, mindkét területen a vezetők és munkatársak elkötelezettsége elengedhetetlenül fontos szerepet játszik a hatékony működésben. Míg az üzleti életben a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a dolgozók elkötelezettségére, az oktatásban jellmezően kevesebb figyelem irányul erre.

Ennek a problémának felismerése nyomán született meg a jelen program, amelynek célja, hogy az iskolák vezetésének kezébe adhassunk egy olyan diagnosztikai eszközt, melynek segítségével mérhetővé válik a közoktatásban dolgozók elkötelezettsége. Egyúttal szeretnénk megismertetni egy olyan módszert, melynek bevezetésével, nagy valószínűséggel mind a személyes, mind a szervezeti szintű elkötelezettség javulni fog. A személyre szabott, rendszeres támogatás segítséget nyújt a pedagógusoknak abban, hogy képesek legyenek a saját elhivatottságuk/hozzáállásuk megértésére és fejlesztésére.

A programot 600, különböző háttérrel rendelkező résztvevőhöz szeretnénk eljuttatni a 4 résztvevő partner-országban (Németország, Magyarország, Lengyelország, Egyesült Királyság). Az iskolák vezetőin kívül a versenyszféra szereplőit is meg kívánjuk ismertetni az eszközzel, így a vállalatvezetőket, HR szakembereket és más döntéshozókat is.

Annak érdekében, hogy az oktatás és az üzleti szféra között erősítsük a kapcsolatot, a két szektor képviselői közös műhelyeken vesznek részt, melynek központi témája az elkötelezettség lesz. Ezeken a rendezvényeken mindkét terület képviselői megoszthatják egymással a tapasztalataikat, véleményt cserélhetnek. Az események nyilvánosak lesznek.

A program több területen is eredményt hozhat. A program fő célcsoportjai: a tanárok (egyénileg) és különböző iskolák (szervezeti szinten). A résztvevő személyekkel és szervezetekkel a projekt folyamán végig ismertetni fogjuk az eredményeket, így megérthetik miért fontos az elkötelezettség, mint fejlesztési eszköz mind egyéni, mind pedig szervezeti szinten.

Reméljük, hogy a résztvevő tanárok, különösen azok, akik program részét képező egyéni fejlesztésben is részt vesznek majd, még elkötelezettebb munkavállalókká válnak és mindez jó hatással lesz a munkájukra, és ezen keresztül az oktatás első számú szereplői, a tanulók is érzékelni fogjak a pozitív változást.